Bouvet Solheimsviken

Flørtet med flyttetanker - slo ned veggen i stedet

En knall oransje sofa er det første som møter gjester og ansatte i Bouvet Bergen sine nyoppussede og utvidede lokaler i Solheimsviken. 

Konsulentselskapet som designer, utvikler, forvalter og gir råd om IT-løsninger og digital kommunikasjon er i sterk vekst og har nylig doblet antall kvadratmetre de kan boltre seg på. Når man går gjennom lokalet ser man spreke telefonrom i flere farger og ikke minst labben, det kreative rommet der folk samles både på dag- og kveldstid.

Tett på kundene

–Det er viktig for oss å være lokalisert sentralt og vi opplever Solheimsviken som et knutepunkt for både ansatte og kunder forteller Anne Hasselgreen, regionsleder i Bouvet Bergen. Det er gangavstand til noen av de største kundene våre, som Bergen kommune, Sparebanken Vest, Festspillene i Bergen og Skyss. I tillegg har vi både elbil-tilbudet til GC Rieber og Bybanen i umiddelbar nærhet til kunder som Equinor, og etter hvert også Sbanken. Kombinasjonen av beliggenhet, leietakertilbud og et hyggelig nabolag med relevante bedrifter var helt avgjørende for at Bouvet valgte å bli i stedet for å flytte.

Under Bergen Design Festival inviterte Bouvet til en kreativ safari der de fikk vist frem de nye lokalene og samtidig gitt et innblikk i metodikkene de benytter i hverdagen. –Det er ikke lenge siden vi fikk en forespørsel fra DNB om å holde en workshop om Design Thinking. På den måten får vi vist frem noe av det teamene våre jobber med, for gode naboer. –Det er kult å kunne jobbe med ny teknologi og vise frem det vi jobber med, forteller Gry Leirgulen Nagel. Hun sitter i Data Science teamet, som er et av flere team som jobber med spennende, ny teknologi. For tiden jobber hun for Bergen kommune med å lage en prototype som plasserer vannpumpestasjoner på et kart og viser mer detaljert informasjon om den. Alt dette lages i et grensesnitt som skal vises i Hololens, briller som lar brukeren se hologrammer blandet med virkeligheten.

 

Thomas Morel, AlfGundersen

Forventer fortsatt vekst

–Vi opplever stor etterspørsel fra både nye og eksisterende kunder og ser for oss en fortsatt vekst og fokus på rekruttering inn i 2019. Da er det fint å kunne være i lokaler som passer våre behov til fleksible team-sammensetninger, kreative områder og sosiale samlingssteder, konstaterer Anne Hasselgreen.